Marketing B2B dla małych i średnich firm - strategia, wdrożenie, rozwój

Pomagam rozwijać sprzedaż i pozyskiwać nowych klientów w małych i średnich firmach B2B ze złożonymi procesami decyzyjnymi klienta, stosując nowoczesne metody marketingu cyfrowego. Pomagam skoordynować działania sprzedażowe i marketingowe. Buduję marketing w firmie wspierający sprzedaż w online-owych i offline-owych kanałach wykorzystując zasoby firmy oraz nowoczesne technologie i narzędzia. Pomagam stworzyć silną markę i zbudować wizerunek wiarygodnej i eksperckiej firmy. Wszystko w oparciu o ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży B2B.

Więcej o tym jak to robię w sekcji poniżej Jak to zrobimy

Metody i obszary marketingu B2B

Skuteczny marketing B2B to połączenie dobrze opracowanej strategii, wiedzy i doświadczenia z zakresu sprzedaży B2B oraz narzędzi i mechanizmów nowoczesnego marketingu umiejętnie dopasowanych do specyfiki sprzedaży w B2B.

Możliwe formy współpracy:

Obsługa operacyjna

Kompleksowa obsługa marketingu w firmie, lub wybranych obszarów.

Wsparcie długoterminowe

Stała współpraca w postaci konsultacji i wsparcia w określonych obszarach marketingu w firmie.

Konsultacja

Konsultacja i pomoc w rozwiązaniu konkretnego problemu lub zagadnienia.

Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

Zaprojektowany i wdrożony a następnie mierzony i rozwijany marketing B2B który wspiera sprzedaż i generuje wartościowe szanse sprzedażowe (leady). Docieranie do potencjalnych klientów, którzy faktycznie szukają rozwiązań przez Ciebie dostarczanych. Aktywności dopasowane do oferty i skierowane do właściwych odbiorców, dobrze zdefiniowanych.
Merytoryczne i organizacyjne wsparcie w przygotowaniu strategii marketingowej, jej wdrożeniu a następnie rozwijaniu. Wdrożone procesy analizy, mierzenia wszystkich kluczowych wskaźników oraz etapów lejków sprzedażowych. Wszystkie potrzebne informacje o wydajności i skuteczności prowadzonych działań i cenne dane potrzebne do podejmowania trafnych decyzji.
Znajomość specyfiki i doświadczenie w sprzedaży B2B, znajomość technik i zagadnień nowoczesnego marketingu cyfrowego oraz narzędzi wspierających obydwa obszary w jednym miejscu. Nie tracisz czasu i pieniędzy na koordynacje prac kilku dostawców usług. Nie tracisz czasu na tłumaczenie specyfiki w segmencie B2B.
Gwarancja skuteczności i efektów w dłuższej perspektywie czasu. Nie dążę do szybkich, spektakularnych wzrostów w statystykach ale opieram swoje działania na długofalowej strategii i konsekwencji, wcześniej dokładnie rozpoznając rynek, docelowego klienta oraz potencjał jego oferty.

Jak to (z)robimy?

Jak widzisz możliwości nowoczesnego marketingu są ogromne, a scenariuszy bardzo wiele. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie różnic między mechanizmami w marketing B2B i B2C. Wykorzystujemy podobne a często nawet te same narzędzia ale strategia i sposób ich wykorzystania różnią się diametralnie. Z doświadczenia wiem, że gotowe schematy w marketingu nie działają, a już na pewno nie w B2B. Nie zadziałają też techniki sprawdzone w branżach B2C.

Marketing B2B to nie spektakularne i szybkie kampanie, ale długa i mozolna praca wg planu i strategii. Dobra wiadomość jest taka, że efekty i korzyści są zazwyczaj długofalowe.

Dodatkowo, każda firma ma inne sposoby dotarcia do klienta wynikające ze specyfiki oferty i rynku. Dlatego uważam, że najlepsze efekty daje indywidualne przygotowanie strategii marketingowej, zgodnej z modelem biznesowym firmy, a później jej sukcesywne wdrażanie, analizowanie i usprawnianie (tak w dużym uproszczeniu).

By tak się stało potrzebna jest współpraca i zaangażowanie obu stron, celowo więc piszę w tytule, że zrobimy a nie zrobię.

Wszystko zaczyna się od „bilansu otwarcia” podczas którego:

  • poznaję cele firmy, ofertę oraz rynek a także istniejące procesy i metody sprzedaży
  • poznaję a często od nowa wspólnie definiujemy grupy docelowe
  • tworzymy zarys i określamy kierunki działań marketingowych, przedstawiam możliwości, wybieramy model współpracy

Ten etap pozwala poznać się obu stronom i upewnić się po prostu czy jest nam po drodze. Efektem tego etapu jest decyzja o współpracy i obopólna akceptacja przyjętych wytycznych i kierunków.

Kolejny etap – zaczynamy współpracę operacyjną w zależności od przyjętego modelu.

Dopracowujemy lub tworzymy strategię marketingową ściśle powiązaną ze strategią sprzedażową w firmie. Definicja segmentów rynku, opracowanie Buyer Persony, wypracowanie wartości/wyróżników oferty firmy itd.

Dobieram narzędzie i formy działania, zgodne ze strategią, celami i wypracowaną grupą docelową. Nie ma gotowych 100% modeli sukcesu, dlatego swoją pracę opieram na schemacie:

  • badanie i analiza
  • strategia i procesy
  • sukcesywne wdrażanie
  • mierzenie i testowanie
  • optymalizacja i szukanie kolejnych pomysłów

Doradzam lub wspieram działania firmy lub przejmuję w 100% obsługę marketingową firmy.

Ponad 20 lat pracy sprzedażowej w B2B daje mi pełny obraz realiów i potrzeb sprzedaży w firmach oraz relacji klient-handlowiec. Zaś ostatnie 5 lat doświadczenia marketingowego daje mi przegląd narzędzi, technik oraz pomysłów. Uważam, że w modelu B2B, gdzie procesy decyzyjne trwają miesiącami i dłużej dużo lepiej sprawdza się model inbound marketingu niż agresywne kampanie reklamowe.

Gadam ludzkim głosem, tam gdzie trzeba tłumaczę i wyjaśniam mechanizmy współczesnego marketingu, które ciągle się zmieniają i rozwijają. Połowa moich klientów to firmy, które zaczynały od zera cyfrowy marketing i poważną obecność w sieci.

Czuję odpowiedzialność za każdy biznes więc unikam schematów i współpracy „na ilość”. Nie obiecuję spektakularnych wyników, ale systematyczny progres i wzrost wyników sprzedażowych.

Zanim podejmiesz decyzję. Możesz porozmawiać i dopytać jakby to mogło wyglądać w Twojej firmie. Zamów bezpłatną konsultację

Zapraszam do kontaktu

Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.