Wsparcie marketingowe z doświadczeniem sprzedażowym B2B.
Pomagam rozwijać sprzedaż i pozyskiwać nowych klientów w małych i średnich firmach B2B ze złożonymi procesami decyzyjnymi klienta, stosując nowoczesne metody marketingu cyfrowego.
Robię to poprzez:
- wdrożenia i rozwój mechanizmów i narzędzi pozyskiwania nowych klientów
- wykorzystanie mechanizmów i narzędzi nowoczesnego marketingu cyfrowego, głównie inbound maraketingu
- przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej oraz jej realizację
- zwiększenie rozpoznawalności firmy i budowanie wizerunku eksperckiego
- wykorzystanie aplikacji, technologii i narzędzi IT
- kompleksową obsługę marketingu wspierającego sprzedaż,
- konsultacje lub wsparcie operacyjne
Przez ponad 20 lat zajmowałem się rozwojem sprzedaży B2B, współpracując z firmami w całej Polsce. Poznałem (chyba) wszystkie problemy związane ze sprzedażą B2B w małych i średnich firmach.
Często spotykałem próby wykorzystania metod marketingu B2C w firmach typowo B2B, które kończyły się niepowodzeniem. Brak efektów najczęściej nie wynika z niekompetencji agencji ale z braku znajomości specyfiki sprzedaży w B2B, odmiennej od sprzedaży B2C.
Dlatego postanowiłem połączyć wiedzę sprzedażową B2B z możliwościami marketingu cyfrowego wspartego nowoczesnymi technologiami, by wspierać małe i średnie firmy B2B.
W dobie szybko zachodzących zmian w procesach sprzedażowych wierzę w siłę nowoczesnego marketingu. Jako wsparcie „tradycyjnych” działań handlowych.
Uważam że dobrze przygotowane procesy, konsekwentna ich realizacja, nowoczesne narzędzia oraz nieustanne monitorowanie wszystkich działań i dopasowywanie do realiów to przepis na realizację obranych celów.
Widzę jak dużym wyzwaniem dla wielu firm B2B jest wdrożenie marketingu cyfrowego i wykorzystanie jego potencjału. Pomagam wybrać właściwą drogę, zacząć a później rozwijać skuteczny marketing, który wspiera sprzedaż.
Możliwe formy współpracy
Dlaczego Solvado?
1. Wzrost współczynników sprzedaży w firmie
Wsparcie procesów sprzedażowych nowymi narzędziami oraz wykorzystanie nowych obszarów podniosą parametry sprzedażowe (marże, wartości, efektywność) i pozwolą lepiej je mierzyć i optymalizować.
2. Kompletna obsługa i odpowiedzialność w jednym miejscu
Kompletny marketing, nastawiony na sprzedaż i prospecting. Odpowiedzialność za efekty w jednym miejscu. Komunikacja z jednym kooperantem. Koordynacja i zarządzanie ewentualnymi dodatkowymi dostawcami usług.
3. Nowi klienci i nowe obszary sprzedaży – skuteczny prospecting
Nowi klienci i lepszej jakości szanse sprzedażowe (leady), pozyskane również z nowych obszarów. Niższe koszty dotarcia do klientów dzięki wykorzystaniu technologii i wdrożonym procesom.
4. Odciążony zarząd i skuteczniejsza sprzedaż
TY i Twoi ludzie jesteście skupieni na głównych zadaniach. Efektywniej wykorzystany budżet, przemyślane i skuteczne działania, niższe koszty pozyskania (lepszych) leadów. Skuteczniejszy dział sprzedaży.
5. Docieranie do klientów 24/7
Dzięki wykorzystaniu marketingu w sieci oraz narzędzi (np. inbound marketing, marketing automation itp) Twoje zasoby pracują 24/7 a klienci znajdują Twoje rozwiązania wtedy kiedy ich szukają i potrzebują. w przeciwieństwie do coldcallingu i cildmailingu.
6. Prawdziwy obraz sytuacji
Wdrożenie analityki i monitoringu działań marketing-sprzedaż pozwoli na mierzenie i monitorowanie procesów i szybką reakcję. Daje pełny i przejrzysty obraz rynku i skuteczności firmy na bazie danych a nie przypuszczeń.
7. Sprzedaż i marketing – synergia i efektywność
Twoja wiedza o branży i klientach wsparta moim ponad 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży B2B, znajomością mechanizmów i technologii nowoczesnego marketingu.
8. Doświadczenie i odpowiedzialność
Ponad 20 lat w sprzedaży B2B daje mi pełny obraz realiów i potrzeb sprzedaży w firmach. Wiem jaka presja spoczywa na właścicielach lub menedżerach, dlatego mam pełną świadomość odpowiedzialności proponowanych decyzji i działań. Twardo stąpam po ziemi.
9. Wizerunek i rozpoznawalna marka ekspercka
Klienci zaczną postrzegać firmę jako rzetelnego partnera i eksperta zaś oferowane produkty/rozwiązania jako bezpieczne i sprawdzone. Poprawi to skuteczność dotarcia do klientów i podniesie wartość sprzedaży.
10. Gwarancja realizacji i stałego progresu
Wiem jak często WIEDZIEĆ nie przekuwa się w ZROBIĆ. W firmach często brakuje czasu i konsekwencji. Kluczowa jest praktyka i doświadczenie. Nie obiecuję spektakularnych wzrostów ale sukcesywny i długofalowy progres. Mój model współpracy daje gwarancję stałego progresu.
Klienci mówią o Solvado
Zapraszam do kontaktu
Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.