Obszary wykorzystania narzędzi i technologii IT w firmach B2B
Narzędzia analityczne do mierzenia i poprawy procesów sprzedaży, prospectingu i marketingu. Oprogramowanie i aplikacje wspierające, integrujące wszystkie kluczowe obszary w firmie. Systemy automatyzacji oraz proste ale skuteczne narzędzia. Dobieram rozwiązania do procesów zgodnie z zasadą: badaj – planuj – mierz – poprawiaj.
Możliwe formy współpracy:
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy
Jak to (z)robimy?
Nie wyobrażam sobie pracy sprawnych zespołów sprzedaż, marketingu i innych działów bez nowoczesnych narzędzi do komunikacji, przepływu informacji, automatyzacji wybranych zadań a nawet całych procesów. A już na pewno nie wyobrażam sobie działań marketingowych bez narzędzi do mierzenia i monitorowania wszelkich aktywności.
Z doświadczenia wiem, że gotowe schematy w marketingu nie działają, a już na pewno nie w B2B. Każdy biznes jest inny. Każda firma ma inne sposoby dotarcia do klienta wynikające ze specyfiki oferty i rynku na którym jest obecna lub chce być. Dlatego uważam, że najlepsze efekty daje indywidualne dopasowanie narzędzi informatycznych oraz aplikacji. Tak, wiem są ich setki, jak nie tysiące dla każdego obszaru i tyle samo opinii w sieci na ich temat. Znajomość potrzeb i realiów firm B2B i doświadczenie z narzędziami pozwalają dobrać skuteczne i przydatne rozwiązania. Czasem niuanse decydują które rozwiązanie będzie lepiej spełniać swoje zadania w konkretnej firmie.
Chociaż to banał to jednak chcę podkreślić że zawsze narzędzia dobieramy (wraz z klientem) do procesów w firmie a nie odwrotnie.
Wykorzystując narzędzia do analizy aktywności konkurencji, dostarczam cennych informacji do przygotowania skutecznej strategii marketingowej i marketingowo-sprzedażowej.
Przygotowuję i konfiguruję odpowiednie narzędzia analityczne, tak by mierzyły wcześniej ustalone kluczowe wskaźniki oraz etapy zaprojektowanych lejków. By dostarczały informacji o skuteczności ustalonych działań i pomagały je optymalizować.
Na bazie zaprojektowanych lejków i procesów sprzedażowych wdrażam elementy automatyzacji w postaci gotowych sekwencji komunikacji i dostarczania kolejnych treści, łączenia aktywności klienta w różnych punktach styku z treściami firmy.
Podobnie w pozostałych obszarach, zawsze wg tej samej zasady; narzędzie ma pomagać i usprawniać procesy, poprawiać skuteczność i wydajność.
Zobacz co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić
Zapraszam do kontaktu
Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.