Analityka i narzędzia IT - skuteczny i wymierny marketing B2B

Pomagam wybrać i wdrożyć nowoczesne technologie i narzędzia IT, które poprawiają skuteczność procesów marketingowych i sprzedażowych. Pozwalają precyzyjnie docierać do wartościowych klientów, często po niższych kosztach. Dostarczają bezcennej wiedzy o procesach decyzyjnych klientów i skutecznie ją wykorzystać. Dzięki doświadczeniu wiem jak skutecznie wykorzystać nowe technologie w B2B. Pomagam firmom B2B wejść do świata cyfrowego (on-line) i skutecznie wykorzystać potencjał marketingowo-sprzedażowy nowych technologii. Dzięki analityce i technologii marketing może być skuteczny i wymierny.

Więcej o tym jak to robię w sekcji poniżej „Jak to zrobimy”

Obszary wykorzystania narzędzi i technologii IT w firmach B2B

Narzędzia analityczne do mierzenia i poprawy procesów sprzedaży, prospectingu i marketingu. Oprogramowanie i aplikacje wspierające, integrujące wszystkie kluczowe obszary w firmie. Systemy automatyzacji oraz proste ale skuteczne narzędzia. Dobieram rozwiązania do procesów zgodnie z zasadą: badaj – planuj – mierz – poprawiaj.

Możliwe formy współpracy:

Obsługa operacyjna

Kompleksowa obsługa zagadnień związanych z wdrożeniem narzędzi wspierających procesy marketingowo-sprzedażowe w firmie.

Wsparcie długoterminowe

Stała współpraca w postaci konsultacji i wsparcia w obszarach związanych z analityką, automatyzacją i wdrożeniem narzedzi wsparcia procesów w firmie.

Konsultacja

Konsultacja i pomoc merytoryczna w doborze narzędzi lub systemów wspierających marketing i sprzedaż.

Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

Wdrożone i wykorzystywane procesy analizy, mierzenia wszystkich kluczowych wskaźników oraz etapów lejków sprzedażowych. Wszystkie potrzebne informacje o wydajności i skuteczności prowadzonych działań i cenne dane potrzebne do podejmowania trafnych decyzji .
Sprawdzone i przetestowane narzędzia i aplikacje, które wspierają i poprawiają procesy i ludzi. Nie tracisz pieniędzy na testy rozwiązań i błędy. Ja zapewniam wiedzę, doświadczenie, nowoczesne narzędzia i długofalowy progres a nie chwilowe wzrosty słupków.
Dobry przepływ informacji i danych, integracja systemów i aplikacji, zoptymalizowane i zautomatyzowane działania i procesy. Handlowcy mogą skupić się na obsłudze bardziej wartościowych leadów. Pozostałe szanse sprzedażowe sklasyfikowane i „dogrzewane” za pomocą sekwencji marketing automation.
Skuteczne procesy i aktywności kluczowych działów w oparciu o faktyczne dane. Bezcenna wiedza o rzeczywistych potrzebach klientów, ich zachowaniach i reakcjach na kampanie, treści i komunikację. Możliwość testowania różnych elementów kampanii i szybkiej zmiany i adaptacji do reakcji klientów oraz korekt w procesach a nawet lejkach dzięki mierzeniu kluczowych czynników w czasie rzeczywistym

Jak to (z)robimy?

Nie wyobrażam sobie pracy sprawnych zespołów sprzedaż, marketingu i  innych działów bez nowoczesnych narzędzi do komunikacji, przepływu informacji, automatyzacji wybranych zadań a nawet całych procesów. A już na pewno nie wyobrażam sobie działań marketingowych bez narzędzi do mierzenia i monitorowania wszelkich aktywności.

Z doświadczenia wiem, że gotowe schematy w marketingu nie działają, a już na pewno nie w B2B. Każdy biznes jest inny. Każda firma ma inne sposoby dotarcia do klienta wynikające ze specyfiki oferty i rynku na którym jest obecna lub chce być. Dlatego uważam, że najlepsze efekty daje indywidualne dopasowanie narzędzi informatycznych oraz aplikacji. Tak, wiem są ich setki, jak nie tysiące dla każdego obszaru i tyle samo opinii w sieci na ich temat. Znajomość potrzeb i realiów firm B2B i doświadczenie z narzędziami pozwalają dobrać skuteczne i przydatne rozwiązania. Czasem niuanse decydują które rozwiązanie będzie lepiej spełniać swoje zadania w konkretnej firmie.

Chociaż to banał to jednak chcę podkreślić że zawsze narzędzia dobieramy (wraz z klientem) do procesów w firmie a nie odwrotnie.

Wykorzystując narzędzia do analizy aktywności konkurencji, dostarczam cennych informacji do przygotowania skutecznej strategii marketingowej i marketingowo-sprzedażowej.

Przygotowuję i konfiguruję odpowiednie narzędzia analityczne, tak by mierzyły wcześniej ustalone kluczowe wskaźniki oraz etapy zaprojektowanych lejków. By dostarczały informacji o skuteczności ustalonych działań i pomagały je optymalizować.

Na bazie zaprojektowanych lejków i procesów sprzedażowych wdrażam elementy automatyzacji w postaci gotowych sekwencji komunikacji i dostarczania kolejnych treści, łączenia aktywności klienta w różnych punktach styku z treściami firmy.

Podobnie w pozostałych obszarach, zawsze wg tej samej zasady; narzędzie ma pomagać i usprawniać procesy, poprawiać skuteczność i wydajność.

 

Możesz zapytać które narzędzia i w jakich obszarach mogą usprawnić Twoje działania. Zastanawiasz sie co mierzyć w firmie?

Zapraszam do kontaktu

Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.