Metody i obszary pozyskiwania klientów
Dla każdej firmy wypracowujemy (razem z klientem) model-strategię zdobywania nowych obszarów sprzedaży wykorzystując różne elementy i narzędzia rozwoju kanałów sprzedaży i pozyskiwania klientów:
Możliwe formy współpracy:
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy
Jak to (z)robimy?
Z doświadczenia wiem, że gotowe schematy w marketingu nie działają a już na pewno nie w B2B. Każda firma jest inna, każda ma inne sposoby dotarcia do klienta wynikające ze specyfiki oferty i rynku na którym jest obecna lub chce być. Dlatego uważam że najlepsze efekty daje indywidualne przygotowanie strategii pozyskiwania klientów w oparciu o wiele czynników, a później jej monitorowanie i usprawnianie.
By tak się stało potrzebne jest zaangażowanie i wiedza obu stron, dlatego w nagłówku celowo używam liczby mnogiej.
Potrzebny jest „Bilans Otwarcia” podczas którego:
- poznaję cele firmy, ofertę oraz rynek a także istniejące procesy i metody sprzedaży
- poznaję a najczęściej wspólnie definiujemy od nowa grupy docelowe
- tworzymy zarys i określamy kierunki pozyskiwania klientów i budowania bazy kontaktów
Niejako przy okazji obie strony mają okazję poznać się bliżej, zaś efektem takiego warsztatu jest obopólna akceptacja przyjętych wytycznych i kierunków.
Zaczynamy współpracę operacyjną w zależności od przyjętego modelu współpracy.
Dopracowuję finalnie strategię oraz taktyki pozyskiwania klientów.
Dobieram narzędzie i formy działania, zgodne ze strategią, celami i wypracowaną grupą docelową.
Doradzam lub wspieram działania firmy lub przejmuję w 100% obsługę marketingową firmy.
Zobacz co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić
Zapraszam do kontaktu
Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.