Pozyskiwanie klientów i nowych szans sprzedażowych - lead generation w B2B

Pomagam firmom B2B oferującym produkty i usługi ze złożonym procesem decyzji zakupowych w znalezieniu nowych klientów, nowych szans sprzedażowych oraz nowych obszarów sprzedaży. Pomagam przygotować i wdrożyć strategię długofalowych działań oraz wybrać odpowiednie sposoby i narzędzia dopasowane do rynku i zgodne z modelem biznesu. Wykorzystuję skuteczne metody marketingu digitalowego oraz nowoczesne narzędzia. Pomagam odciążyć działy handlowe od zadań prospectingowych na rzecz efektywniejszego domykania sprzedaży

Więcej o tym jak to robię w dolnej sekcji „Jak to zrobimy”

Metody i obszary pozyskiwania klientów

Dla każdej firmy wypracowujemy (razem z klientem) model-strategię zdobywania nowych obszarów sprzedaży wykorzystując różne elementy i narzędzia rozwoju kanałów sprzedaży i pozyskiwania klientów:

Możliwe formy współpracy:

Konsultacja jednorazowa

Konsultacja i pomoc w rozwiązaniu konkretnego problemu,

Konsultacja stała i wsparcie

Stała współpraca w postaci konsultacji i wsparcia w określonych obszarach lub kompleksowe wsparcie wdrożenia i rozwoju mechanizmów pozyskiwania klientów na wszystkich etapach.

Obsługa operacyjna

Obsługa wybranych obszarów działań marketingowych lub kompleksowe prowadzenie wszystkich aktywności marketingowych łącznie z outsourcingiem oraz zarządzaniem zasobami w firmie.

Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

Wdrożone nowe metody i procesy zdobywania nowych klientów w oparciu o strategię spójną z modelem biznesowym Twojej firmy. Więcej wartościowych kontaktów dla Twojego działu handlowego. Nowe obszary rynku a Twoja marka i produkty bardziej rozpoznawalne.
TY i Twoje zasoby jesteście skupieni na tym co potraficie robić najlepiej. Nie tracisz czasu na szukanie wiedzy i eksperymenty. Nie tracisz pieniędzy na błędy. Ja zapewniam wiedzę, doświadczenie, nowoczesne narzędzia i daję gwarancję dotarcia do klienta i nowych obszarów rynku. W efekcie końcowym na pewno wyjdzie Cię to taniej, szybciej i efektywniej.
Procesy budowy bazy klientów i szans sprzedaży dopasowane do Twoich potrzeb, rynku i Twojego modelu biznesu (a nie odwrotnie). Efektywniej wykorzystany budżet, przemyślane i skuteczne działania, dopasowane do realiów rynku, ściśle powiązane z celami sprzedażowymi.
Gwarancja skuteczności i efektów w dłuższej perspektywie czasu. Nie dążę do szybkich, spektakularnych wzrostów w statystykach ale opieram swoje działania na długofalowej strategii i konsekwencji, wcześniej dokładnie rozpoznając rynek, docelowego klienta oraz potencjał jego oferty.

Jak to (z)robimy?

Z doświadczenia wiem, że gotowe schematy w marketingu nie działają a już na pewno nie w B2B. Każda firma jest inna, każda ma inne sposoby dotarcia do klienta wynikające ze specyfiki oferty i rynku na którym jest obecna lub chce być. Dlatego uważam że najlepsze efekty daje indywidualne przygotowanie strategii pozyskiwania klientów w oparciu o wiele czynników, a później jej monitorowanie i usprawnianie.  

By tak się stało potrzebne jest zaangażowanie i wiedza obu stron, dlatego w nagłówku celowo używam liczby mnogiej.

Potrzebny jest „Bilans Otwarcia” podczas którego:

  • poznaję cele firmy, ofertę oraz rynek a także istniejące procesy i metody sprzedaży
  • poznaję a najczęściej wspólnie definiujemy od nowa grupy docelowe
  • tworzymy zarys i określamy kierunki pozyskiwania klientów i budowania bazy kontaktów

Niejako przy okazji obie strony mają okazję poznać się bliżej, zaś efektem takiego warsztatu jest obopólna akceptacja przyjętych wytycznych i kierunków.

Zaczynamy współpracę operacyjną w zależności od przyjętego modelu współpracy.

Dopracowuję finalnie strategię oraz taktyki pozyskiwania klientów.

Dobieram narzędzie i formy działania, zgodne ze strategią, celami i wypracowaną grupą docelową.

Doradzam lub wspieram działania firmy lub przejmuję w 100% obsługę marketingową firmy.

Pewnie masz mnóstwo pytań odnośnie wykorzystania marketingu do pozyskiwania leadów w Twojej firmie. Możesz o to zapytać, zanim podejmiesz decyzje.

Zapraszam do kontaktu

Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.