Elementy budowania i wdrożenia strategii marketingowej B2B
Skuteczna strategia marketingowa w dużym uproszczeniu to mapa z drogą do wybranych celów. Jej przygotowanie wymaga analizy, planu, celów i narzędzi. Przygotowanie strategii pozwala wybrać taktyki i narzędzia realizacji wytyczonych celów.
Możliwe formy współpracy:
Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy
Jak to (z)robimy?
Skuteczna strategia marketingowa powinna zawierać odpowiedzi na proste ale kluczowe pytania:
Co zamierzamy promować?
Kto jest adresatem naszych działań, do kogo chcemy dotrzeć?
Jak chcemy to zrobić i osiągnąć wyznaczone cele?
Pamiętając o tym iż dzisiaj skuteczny marketing musi być skupiony na wybranych obszarach i celach a nie bazować na zasadzie „mamy wszystko dla każdego” ważnym elementem strategii jest również świadomy wybór priorytetów i świadoma rezygnacja z niektórych obszarów.
Marketing B2B to nie spektakularne i szybkie kampanie ale długa i mozolna praca wg dobrze przygotowanego planu i strategii.
Każda firma ma inne metody zdobycia rynku. Jest mnóstwo czynników wewnętrznych i zewnętrznych które determinują realizację wybranych celów. Każda firma ma swoje sprawdzone sposoby dotarcia do klienta ale też chce zdobywać nowe obszary. Dlatego uważam że najlepsze efekty daje indywidualne przygotowanie strategii marketingowej, zgodnej z modelem biznesowym firmy na bazie wcześniejszych analiz i przygotowań. Znajomość rynku, procesów decyzyjnych czy wreszcie świadomość własnych wartości i przewag na konkurencja to fundamenty dobrze przygotowanej strategii.
Wiem też z doświadczenia jak trudno jest wdrożyć i konsekwentnie realizować wypracowaną strategię, dlatego wraz ze strategią staram się pomagać wdrożyć procesy i mechanizmy, które pomagają w realizacji celów.
Buduję marketing w firmach oparty na danych. Zarówno ogrom narzędzi jak i sama filozofia marketingu cyfrowego w Internecie pozwala planować i wdrażać działania, które można mierzyć i monitorować. To podnosi ich skuteczność w stosunku do konwencjonalnych aktywności marketingowych ofline i pozwala na znacznie lepszą i szybszą optymalizację działań. Dobrze dobrane narzędzia i mechanizmy są źródłem bezcennej wiedzy o klientach i ich procesach decyzyjnych.
By tak się stało potrzebna jest współpraca i zaangażowanie obu stron, celowo więc piszę w tytule że zrobimy a nie zrobię.
Wiem że strategia to nie jest kochane słowo w firmach, widziałem też wiele grubych dokumentów „strategii” stworzonych wg wzoru i teorii, które nijak się miały do realiów firmy. Znam również przykłady „strategii” przygotowanych za ciężkie pieniądze i …schowanych głęboko w szufladach.
Uważam, że skuteczna strategia bardzo pomaga nawet sceptykom (jak już jest stworzona) ale warto ją budować etapami i …rozwijać cały czas. Należy zacząć od odpowiedzi na wspomniane wyżej pytania a później je pogłębiać i rozwijać. Warto mieć również kogoś kto przełoży strategię na konkretne działania i dopilnuje realizacji przygotowanej wcześniej mapy drogowej.
Ponad 20 lat pracy z klientami B2B daje mi pełny obraz realiów i potrzeb w obszarach realizacji planów sprzedażowych. Ponad 5 lat doświadczenia z marketingiem cyfrowym daje mi przegląd narzędzi, technik oraz pomysłów. Od zawsze moja praca i współpraca polegała na realizacji ustalonych wcześniej planów więc znam doskonale mechanizmy tworzenia strategii, planów oraz ich wdrożenia i konsekwentnej realizacji.
Gadam ludzkim głosem, tam gdzie trzeba tłumaczę i wyjaśniam mechanizmy współczesnego marketingu, które ciągle się zmieniają i rozwijają. Połowa moich klientów to firmy, które rozpoczynały od zera cyfrowy marketing i poważną obecność w sieci.
Czuję odpowiedzialność za każdy biznes więc unikam schematów i współpracy „na ilość”. Nie obiecuję spektakularnych wyników ale systematyczny progres i wzrost wyników sprzedażowych.
Zobacz co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić
Zapraszam do kontaktu
Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.