Strategia marketingowa dla firm B2B - opracowanie i wdrożenie

Pomagam firmom B2B przygotować, a następnie wdrożyć strategię marketingową wspierającą osiąganie celów sprzedażowych i rozwojowych firmy. Przygotowuję plany oraz taktyki wykorzystania narzędzi nowoczesnego marketingu sieciowego do pozyskiwania ruchu, nowych obszarów oraz optymalizacji sprzedaży. Pomagam wejść firmom B2B do świata cyfrowego wdrażając nowoczesny marketing w sieci, wspierający sprzedaż i budujący markę. Dzielę się wiedzą, praktyką i doświadczeniem w zakresie marketingu, sprzedaży i nowych technologii.

Więcej o tym jak to robię w sekcji poniżej Jak to zrobimy

Elementy budowania i wdrożenia strategii marketingowej B2B

Skuteczna strategia marketingowa w dużym uproszczeniu to mapa z drogą do wybranych celów. Jej przygotowanie wymaga analizy, planu, celów i narzędzi. Przygotowanie strategii pozwala wybrać taktyki i narzędzia realizacji wytyczonych celów.

Możliwe formy współpracy:

Obsługa operacyjna

Kompleksowa pomoc i wsparcie w przygotowaniu strategii, jej wdrożeniu i konsekwentna realizacja założonych celów. Pomoc w budowaniu własnych zasobów marketingowych w firmie.

Wsparcie długoterminowe

Stała współpraca w postaci konsultacji i wsparcia w zakresie analizy rynku, przygotowania strategii, jej realizacji, mierzenia i optymalizacji.

Konsultacja

Konsultacja i pomoc w zakresie analizy, opracowaniu elementów strategii lub wdrożenia.

Korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

Wypracowana strategia czyli realny plan skutecznych działań marketingowych, oparty na nowoczesnych narzędziach, precyzyjnej analizie i rzeczywistych danych. Wyznaczone cele zgodne z celami biznesowymi firmy, oraz wyznaczone wskaźniki i etapy. Dobrane narzędzia do mierzenia i monitorowania wskaźników i skuteczności działań.
Nie tracisz czasu na szukanie wiedzy i eksperymenty. Nie tracisz pieniędzy na błędy i źle wybrane kierunki. Ja zapewniam wiedzę, doświadczenie, nowoczesne narzędzia i daję gwarancję dotarcia do klienta i nowych obszarów rynku. W efekcie końcowym na pewno wyjdzie Cię to taniej, szybciej i efektywniej.
Wypracowane gotowe lejki marketingowo-sprzedażowe dopasowane do profilu biznesowego i do zasobów firmy. Wcześniej wyznaczone fundamenty skutecznej strategii, czyli dobrane segmenty rynku i dobrze przygotowane Buyer Persony wg modelu B2B. Tak przygotowane elementy strategii gwarantują skuteczność działań operacyjnych w dłuższej perspektywie i w konsekwencji wzrost sprzedaży a także rozpoznawalności marki.
Gwarancja skuteczności i efektów w dłuższej perspektywie czasu dzięki znajomość specyfiki biznesu B2B, znajomości technik i zagadnień nowoczesnego marketingu cyfrowego oraz narzędzi wspierających obydwa obszary w jednym miejscu. Strategia oparta na długofalowych działaniach i konsekwentnej realizacji celów a nie na szybkich wzrostach łatwych ale nieistotnych wskaźnikach.

Jak to (z)robimy?

Skuteczna strategia marketingowa powinna zawierać odpowiedzi na proste ale kluczowe pytania:

Co zamierzamy promować?

Kto jest adresatem naszych działań, do kogo chcemy dotrzeć?

Jak chcemy to zrobić i osiągnąć wyznaczone cele?

Pamiętając o tym iż dzisiaj skuteczny marketing musi być skupiony na wybranych obszarach i celach a nie bazować na zasadzie „mamy wszystko dla każdego” ważnym elementem strategii jest również świadomy wybór priorytetów i świadoma rezygnacja z niektórych obszarów.

Marketing B2B to nie spektakularne i szybkie kampanie ale długa i mozolna praca wg dobrze przygotowanego planu i strategii.

Każda firma ma inne metody zdobycia rynku. Jest mnóstwo czynników wewnętrznych i zewnętrznych które determinują realizację wybranych celów. Każda firma ma swoje sprawdzone sposoby dotarcia do klienta ale też chce zdobywać nowe obszary. Dlatego uważam że najlepsze efekty daje indywidualne przygotowanie strategii marketingowej, zgodnej z modelem biznesowym firmy na bazie wcześniejszych analiz i przygotowań. Znajomość rynku, procesów decyzyjnych czy wreszcie świadomość własnych wartości i przewag na konkurencja to fundamenty dobrze przygotowanej strategii.

Wiem też z doświadczenia jak trudno jest wdrożyć i konsekwentnie realizować wypracowaną strategię, dlatego wraz ze strategią staram się pomagać wdrożyć procesy i mechanizmy, które pomagają w realizacji celów.

Buduję marketing w firmach oparty na danych. Zarówno ogrom narzędzi jak i sama filozofia marketingu cyfrowego w Internecie pozwala planować i wdrażać działania, które można mierzyć i monitorować. To podnosi ich skuteczność w stosunku do konwencjonalnych aktywności marketingowych ofline i pozwala na znacznie lepszą i szybszą optymalizację działań. Dobrze dobrane narzędzia i mechanizmy są źródłem bezcennej wiedzy o klientach i ich procesach decyzyjnych.

By tak się stało potrzebna jest współpraca i zaangażowanie obu stron, celowo więc piszę w tytule że zrobimy a nie zrobię.

Wiem że strategia to nie jest kochane słowo w firmach, widziałem też wiele grubych dokumentów „strategii” stworzonych wg wzoru i teorii, które nijak się miały do realiów firmy. Znam również przykłady „strategii” przygotowanych za ciężkie pieniądze i …schowanych głęboko w szufladach.

Uważam, że skuteczna strategia bardzo pomaga nawet sceptykom (jak już jest stworzona) ale warto ją budować etapami i …rozwijać cały czas. Należy zacząć od odpowiedzi na wspomniane wyżej pytania a później je pogłębiać i rozwijać. Warto mieć również kogoś kto przełoży strategię na konkretne działania i dopilnuje realizacji przygotowanej wcześniej mapy drogowej.

Ponad 20 lat pracy z klientami B2B daje mi pełny obraz realiów i potrzeb w obszarach realizacji planów sprzedażowych. Ponad 5 lat doświadczenia z marketingiem cyfrowym daje mi przegląd narzędzi, technik oraz pomysłów. Od zawsze moja praca i współpraca polegała na realizacji ustalonych wcześniej planów więc znam doskonale mechanizmy tworzenia strategii, planów oraz ich wdrożenia i konsekwentnej realizacji.

Gadam ludzkim głosem, tam gdzie trzeba tłumaczę i wyjaśniam mechanizmy współczesnego marketingu, które ciągle się zmieniają i rozwijają. Połowa moich klientów to firmy, które rozpoczynały od zera cyfrowy marketing i poważną obecność w sieci.

Czuję odpowiedzialność za każdy biznes więc unikam schematów i współpracy „na ilość”. Nie obiecuję spektakularnych wyników ale systematyczny progres i wzrost wyników sprzedażowych.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji by dowiedzieć się jak powinna wyglądać strategia w Twojej firmie.

Zapraszam do kontaktu

Masz pytania dotyczące marketingu B2B? Zobaczmy czy mogę Ci pomóc.